Felkészülés, terhesség alatt, utána…
Nem sok olyan nő van a világon aki, ha belenéz a tükörbe, tökéletesnek látja magát. Napjainkban egyre nagyobb a nyomás a nőkön, és azokon főleg, akik átélve egy várandósságot, éppen próbálják magukat régi formájukba rázni.

A televízióban és magazinokban megjelenő hamis szépségek photoshoppal eltüntetett hurkáit a naiv olvasó nem látja, és a retusált képekkel megtévesztve válnak ábrándok kergetőivé. Pedig szép és esztétikus testet csak kemény munkával, akaraterővel és odafigyeléssel érhetünk el. A várandósság alatti és utáni átalakulásról és a gyermekvállalás előtt felkészülésről kérdeztük Bocsi Vikit, aki (egy gyermek után, 35 évesen) szuper formában segít változni akaró kismamáknak is.


Szerkesztő.: Hogy lehet elkerülni a nagy hízást terhesség alatt és után, ha hajlamos rá az ember?

Anyaként is lehetsz szexi és vonzó!
Viki: Igen, van, aki hajlamosabb a hízásra, ezt az anyagcsere egyéni sajátosságai szabályozzák. Először is nagyon fontos lenne mindenkinek tudatában lennie a saját adottságaival és azzal, hogy milyen ételeket ehet bátran hízás nélkül, és mit kell mindenképpen elhagynia.

Célszerű lenne a terhesség előtt megismernie magát és a lehetőségekhez képest a legjobb formájából elkezdeni a terhességet. Ez egészségügyi és esztétikai szempontból is nagyon fontos. Egyébként a terhességgel együtt járó hormonális változások megváltoztatják a „normál” állapotbeli sajátosságainkat, magyarul, én havonta ellenőrizném, ellenőriztetném ezeket az adatokat és mindig hozzáállítanám az étrendet, természetesen szakember segítségével. Ez nem nagy ördöngösség, vannak ételek, amiket egyszerűen ki kell cserélni és kész.


A másik dolog, hogy mind a mai napig él két tévhit: az egyik, hogy kettő helyett kell enni, a másik pedig, hogy amit megkívánunk, azt meg kell enni, mert biztos kell a szervezetünknek. A kívánóság nagy csapda lehet: amit kívánunk, az esetek nagy százalékában nem azért kívánjuk, mert szükségünk van rá, hanem mert kellemes érzést vált ki bennünk. Ilyen lehet például a koffein, vagy a tejtermékek, esetleg a feldolgozott húsok, vagy csípős ételek, stb… ez egyénenként változik. Ebből a kellemes érzésből akarunk még többet és többet, de ez az anyagcserénk rovására megy és elkezdünk hízni.


A terhesség alatt kiemelten fontos, hogy ne mennyiségi, hanem minőségi táplálkozást folytassunk, és mindennél alaposabban nézzük meg, hogy amit megeszünk, az miből van, mennyire tiszta étel, hiszen a gyerekünk egészségét alapozzuk meg éppen.


A terhességi vitaminok sajnos nem a legjobb minőségűek, ezekkel lehetetlen pótolni az elmulasztott tiszta tápanyagok hiányát.


Sz.: Van ilyen, hogy hajlam vagy inkább csak lustaság?

V.: Hajlam a hízásra létezik, de gyönyörűen karban tartható. Fontos, hogy mindig magunkhoz mérjük magunkat, soha ne másokhoz! Aki „erősebb” volt mindig, az ne akarjon nádszál lenni, mert örök elégedetlenséget teremt magának és ez igaz fordítva is.

Viki terhesség után fitten

Sz.: Ha már túlsúllyal indul az ember, mire figyeljen?

V.: Ahogy már írtam, mielőbb tudja meg a saját egyéni adottságait, enélkül csak általánosságokat lehet mondani. Azért néhány alapdolgot mindenkinek érdemes tartani:
Cseréld az ételeidet „tisztára”, azaz adalék nélkülire. Mindennek alaposan vizsgáld meg a címkéjét. Hagyd el a felvágottakat, feldolgozott húsféléket. A tejtermékekből a zsírszegényt és natúrt válaszd, az összes többi tele van cukorral, tartósítóval és színezékkel. Az sem baj, ha elhagyod őket. Étkezz rendszeresen! Kerüld el az üres kalóriákat, a gyorséttermi ételeket!

Kerüld az egyszerű szénhidrátok (pl. cukrok, pékáruk) fogyasztását, helyette keresd a teljes kiőrlésűt és a barnát. Nézd meg a címkét. Kerüld a margarint, fogyassz egészséges olajakat, magokat, zsírokat, de csak módjával.

Ne vidd túlzásba az egészséges ételeket sem, azaz ne edd magad degeszre.
Ne számolgass megszállottan, de azért figyeld a kalória beviteledet. Terhesség alatt kb. napi 300 kalóriányi étellel van többre szükségünk, de ez nem mindegy, hogy miből.


Fogyassz természetes és kiemelten jó minőségű vitamin- és ásványi anyag készítményeket. Legyen elegendő fehérjebeviteled, de csak a tiszta, jó minőségűből, hús, hal, tojás. Egyél gyümölcsöket, de azokat sem nagy mennyiségben.
Kerüld az alkoholt és igyál sok vizet!


Sz.: Nem veszélyes a testmozgás terhesség alatt?

V.: A megfelelő formában nem veszélyes. Nyilván nem a nagy súllyal való guggolásra gondolok, de kifejezetten jót tesz átmozgatni a testet. Nagyon fontos, hogy erős törzsizmokkal kezdjünk bele a terhességbe, ez mind a súlytöbblet „viselését”, mind a szülést nagyon megkönnyíti. A tervezett terhesség előtt pár hónappal kezdjük el edzeni ezeket a hát- és hasizmokat. Tökéletes mozgásforma ehhez például a TRX.
Anyaként is fitten



Sz.: Szoptatáskor valóban ne sajnáljuk magunktól az ételt? Miért fogy le valaki már ilyenkor és mások miért nem?

V.: A szoptatás kb. 500 kalória plusz energia leadást jelent naponta, ez felér egy komoly edzés kalória felhasználásával. Én azt mondom, szoptatás alatt fogyni a legkönnyebb. A zabálástól nem lesz több tejünk, maximum hájat növesztünk. Itt szintén nagyon fontos tudni, hogy az ételeknek milyen arányára és mennyiségére van szükségünk. És a minőség! Az anyatej miatt elsődleges szempont. Nagyon, nagyon fontos odafigyelni az ételek minőségére, összetételére.  Természetesen ne sajnáljuk magunktól az ételt, de nagyon alaposan gondoljuk át, hogy mit, milyen minőségben és mennyiségben eszünk meg.


Sz.: Mi a véleményed a „villám-diétákról?”  Hatásosak lehetnek szülés után?

V.: Saját tapasztalatom szerint soha nem hatásosak, én biztos, hogy egyet se tudnék például tartani  Olyan hiányállapotot és nélkülözést eredményeznek a szervezetünkben, amit az azonnal kompenzál, ahogy vége a fogyókúrának. Senki sem maradt még hosszú távon jó formában ezektől a rövid távú megoldásoktól.


Sz.: A te speciális módszered  hatásos ennek a csoportnak?

V.: Abszolút, ez alatt a másfél-két év alatt (terhesség-szoptatás) minden nőnek ismernie kellene a saját testét, reakcióit, szükségleteit, változásait, hogy a szülés után ne depressziósan és értetlenül álljon a megváltozott teste miatt a tükör előtt.



Sz.:  Ha nem tudom mik az én ételeim, hogyan étkezzek?

V.: Ahogy már említettem például: Ne számolgass megszállottan, de azért figyeld a kalória beviteledet. Terhesség alatt kb. napi 300 kalóriányi étellel van többre szükségünk, de ez nem mindegy, hogy miből.

Fogyassz természetes és kiemelten jó minőségű vitamin- és ásványi anyag készítményeket.
Legyen elegendő fehérjebeviteled, de csak a tiszta, jó minőségűből, hús, hal, tojás. Egyél gyümölcsöket, de azokat sem nagy mennyiségben.
Kerüld az alkoholt és igyál sok vizet!



Sz.: A terhesség alatt megváltozott hormonális dolgok nem befolyásolják anyagcsere-típusunkat?

V.: De igen, fent megírtam, havonta kellene ellenőriztetni, erre ki fogunk találni valami kismama-programot, szuper ötlet !!!!


Sz.: Mennyire terheli meg a pénztárcát a speciálisabb étkezés?

V.: Ahogy a szupermarketben látom, hogy az emberek milyen mennyiséget vásárolnak a rossz minőségű, silány ételekből, az alapján nem igazán. Sokkal kevesebb ételre és sokkal több tiszta és jobb minőségű ételre van szükségünk.


A fogyókúrának annyi mi, pedig köszönjük Vikinek az életre szóló jó tanácsokat.


Ha érdekel Viki programja, jelentkezz rá itt!